اولین نگاه به بازی Metro: Last Light

بین مطالب وب سایت جستجو کنید

.:وبلاگ تخصصی دانلود و اخبار بازی های روز:. + .: دانلود بازی های آندروید و اخبار آنها:.


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
Amir
8:57
سه شنبه 28 شهريور 1391



Brian Farrell، رئیس شرکت THQ، چند ماه گذشته عنوان جدید 4A Games یعنی Metro: Last Light را معرفی کرد. این نسخه ادامه ای بر عنوان Metro 2033 می باشد که THQ ناشر آن بود. این بازی داستانش را مدیون اثر فوق العاده دمیتری گلوخوسکی (Dmitry A. Glukhovsky) است. داستان Metro 2033 از این قرار است که پس از یکی حمله اتمی به مسکو دیگر در هوای آزاد نمی توان نفس کشید، همه گیاهان از بین رفته اند، تعداد بسیار زیادی از مردم نابود شده اند و از همه بدتر موجودات اهریمی وارد شهر شده اند. مردم به متروها در زیرزمین پناه برده اند و باز هم خطر آن موجودات نامتعارف مردم را تهدید می کند، دیگر نمی توان آن هوای سرد و تمیز را در مسکو استشمام کرد و زندگی بدون ماسک در بیرون مساوی است با مرگ، در این بین فردی به نام آرتیوم (Artyom) همراه با گروهش مقداری نور امید را در دل مردم روشن کرده اند. آیا آرتیوم برنده می شود یا خیر؟! بر عهده خودتان ...



یکی از بهترین بخش های نسخه قبلی این بازی وجود داستانی غنی در قسمت های مختلف بود، اثری که دمیتری گلوخوسکی آنرا خلق کرد. داستان Metro: Last Light نیز قرار است بر دنباله داستان وی که Metro 2034 نام داشت بنا شود اما سازندگان آنرا جهت اجرا مناسب ندیدند و به وسیله خود او داستان را گسترش دادند و شاید یکی از دلایل تغییر نام بازی به Last Light همین باشد.



داستان در Last Light نیز ادامه نسخه قبلی خودش است و هنوز هم زندگی در متروها جاری است، هنوز هم نمی توان هوا را استشمام کرد و وجود ماسک الزامی است و باز هم آرتیوم باید به داد این مردم برسد، راوی بازی در تریلر به نمایش درآمده می گوید: "یخ ها در حال آب شدن اند، زندگی در مترو جریان دارد" و این یعنی آغاز دغدغه های آرتیوم. در این بین باز هم آرتیوم باید با چند گروه دیگر مانند "نازی های جدید" و "خرابکاران" دست و پنجه نرم کند.



نسخه اول این بازی یک اول شخص خالص نبود بلکه بازی دارای بخش هایی از Survival نیز بود. در بازی مکانیزم به گونه ای بود که تیر کم بود و باید برای زنده ماندن خود و حملات آن موجودات و ... تیر خود را بیهوده صرف نمی کردید. در هر ایستگاه که در آن زندگی زیر چراغ جریان داشت می توانستیم با پولی که بدست آوردیم به خرید تفنگ و تیر و دیگر لوازم بپردازیم؛ این نسخه نیز از این قاعده مستثنی نیست. در این نسخه نیز قسمت هایی مربوط به قسمت مخفی کاری وجود دارد اما با بهبود نسبت به وضعیت اسفناک قبلی. علاوه بر این، بنا به گفته سازندگان در E3، تعداد اسلحه ها و ایستگاه های موجود در متروها نیز افزایش پیدا کرده و به طور کلی محیط بازی گسترده تر شده است.



در نسخه قبلی خبری از قسمت چند نفره (Multiplayer) نبود، اما در این نسخه ما شاهد وجود بخش چند نفره خواهیم بود و سازندگان قول داده اند علاوه بر اینکه بخش تک نفره بازی زیبا و دلنشین باشد، بخش چند نفره نیز به همان اندازه زیبا باشد.





در این نسخه یک درجه سختی جدید نیز اضافه شده است تحت عنوان "Super Hardcore" که بدون شک هر کسی توانایی انجام بازی با این درجه را نخواهد داشت! بازی همچنین دارای سیستم جدیدی در زره است؛ مانند نسخه قبل امکان ندارد که به هر جایی از شما تیر بخورد اما به تمام بدن شما آسیب برسد بلکه در این نسخه اصابت گلوله ها به هر جای بدن اثر متفاوتی خواهد داشت و پس از یک تیر از بین نمی روید و کاملاً طبیعی برخورد می کند.



حتماً شما هم جزء کسانی هستید که نمی توانید به گرافیک Metro 2033 ایراد زیاد یا خاصی بگیرید. واقعاً به نمایش گذاشتن جو این بازی و گرافیکی با این زیبایی و جزیئات بسیار بالا، بسیار سخت است و موتوری که این زیبایی را به نمایش گذاشت موتور اختصاصی 4A Games یعنی 4A Engine نام داشت. این نسخه نیز با این موتور ساخته می شود. سازندگان قول داده اند تا از نهایت توان قویترین PC ها در بازی استفاده کنند و با توجه به سابقه آنها در Metro 2033 باید به فکر یک کارت گرافیک جدید باشیم، چراکه مطمئناً گرافیک بازی بی نظیر خواهد بود. آنها همچنین کنسول ها را از یاد نبرده اند و قول گرافیک بسیار بالاتری را حتی نسبت به بازی زیبای EA یعنی Crysis 2 داده اند. از تریلر به نمایش درآمده واقعاً می توانیم گرافیک خیره کننده این بازی را ببینیم. افکت زیبای برف، آتش، نورپردازی، سایه ها و ... نور چراغ قوه و ماه نیز تنها وسیله روشنایی ماست که همه اینها دیوانه وار طبیعی کار شده اند.



در تریلری که از گیم پلی این بازی در E3 به نماش در آمد، بازیباز در یک منطقه نظامی در مترو با تفنگ خود به یکی ظرفی که بالای آتش قرار گرفته بود تیراندازی می کند و مواد داخل قوطی بر روی آتش می ریزد و بخار بلند می شود و اینجاست که باید برای سازندگان بخش گرافیک آفرین گفت زیرا به شخصه تا به حال این چنین افکتی از سوی آتش ندیده بودم. در ادامه تریلر نیز به درگیری می پردازیم و تمام این درگیری ها در محیطی تاریک اتفاق می افتد. نورپردازی واقعاً زیبا کار شده است و نور حاصل از شلیک تیرها به زیبایی هرچه بیشتر بازی اضافه می کند.





همچنین در نسخه قبلی انیمیشن ها اکثراً یکسان بودند و پس از مدتی تکراری می شدند که خوشبختانه در این نسخه با توجه به آن چیزی که تا کنون از تریلرها و اطلاعات بدست آمده دیدیم ظاهراً شاهد انیمیشن های بهتر و همچنین متفاوتی خواهیم بود.



باید به این نکته نیز اشاره کرد که دیگر نمی توانیم مانند نسخه قبل در یک مکان نشسته و دل خود را خوش کنیم زیرا در این نسخه تمامی مکانهای پوشش، قابل تخریب هستند و بدین ترتیب دائماً باید در حال حرکت باشیم. در مجموع بی تردید بخش گرافیک یکی از نقاط قوت LL خواهد بود.



برای بنده واقعاً ادامه داستان آرتیوم و اینکه آیا در پایان آرتیوم برنده می شود یا خیر بسیار جذاب است. حال باید دید 4A Games چه می کند ... Metro: Last Light در تاریخ نامعلومی در سال 2012 برای پلتفورم های PC ،X360 ،PS3 و احتمالاً Wii U عرضه می شود.

..


 


تعداد بازدید از این مطلب: 600
بازدید : 600

می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:









دوستان عزیز میخواستم بدونم با این که بازی های کنسول و بازی های آندروید هم در وبلاگمون بزاریم موافقید


نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود